از هر دست بدهی آن دستت را گاز می گیرند/ خانم پیشکسوت احترام به میزبان را هم بلد نیست

شب گذشته در حالی افتتاحیه ی سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برگزار شد که در کنار تکخوانی زن در تئاتر «محمد رحمانیان» اظهار نظر های عجیب «فاطمه معتمدآریا» باعث ایجاد حاشیه های فراوانی شد. صحبت هایی که بسیاری آن را بی حرمتی به میزبان نیز قلمداد کردند.

بخشی از افتتاحیه ی دیشب جشنواره فیلم فجر در چهل سالگی انقلاب اسلامی به تجلیل و بزرگداشت معتمدآریا اختصاص داشت. زمانی که معتمدآریا برای دریافت جایزه به روی سن آمد در صحبت هایی عجیب گفت: چهل سال است تلاش کرده اند من را متوقف کنند اما همواره این اتفاق باعث جهش من شده است.

نمی توان انکار کرد او با اطلاع از لفظ «چهل سال» استفاده میکند و دقیقاً میداند که کجا را هدف گرفته و از طرفی در مهم ترین رویداد سینمایی که محصول جمهوری اسلامی محسوب می شود در حال مورد تجلیل قرار گرفتن است. همین قدر منتاقض.

البته این تناقض تنها مورد عجیب خانم معتمد آریا نیست. انبوه کارهایی که با بودجه وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ساخته شده و مورد حمایت قرار گرفته و معتمد آریا در آن آثار بازی کرده این سوال را به وجود می آورد که پس چه کسانی می خواستند او را متوقف کنند. سوال جدی اینجاست، دولتی که پول داده تا کار هایی ساخته شود و او خانه نشین نباشد و همچنان بازی کند و سیمرغ داده تا نامش بر سر زبان ها بیفتند چگونه همزمان میخواسته او را متوقف کند.

از طرفی اگر منظور او همه ی جمهوری اسلامی نبوده و صرفاً گروهی را مدنظر داشته استفاده از عبارت «چهل سال» چه معنایی دارد. عبارتی که اشاره مستقیم و واضحی به عمر انقلاب اسلامی و حاکمیت برآمده از آن دارد.

متاسفانه خانم معتمدآریا دیشب احترام میزبان را نگه نداشت و درحالی که داشت در جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی گرامی داشته میشد و قدر میدید به انقلاب کنایه زد. اگر چه از او که عمری گذرانده انتظار این حد از هیجان زدگی نمی رفت اما بهتر است متولیان برگزاری جشنواره فیلم فجر چشم و گوششان را باز کنند و هر کسی را شایسته تقدیر توسط جشنواره انقلاب اسلامی ندانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا