جشنواره فیلم فجر رئیس هیأت داوران ندارد

رئیس سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال رئیس هیأت داوران نداریم و رأی اکثریت در انتخاب‌ها ملاک است.

به گزارش فارس، نشست پرسش و پاسخ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره در پردیس ملت برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست گفت: امسال برای سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم مانند سال گذشته به صورت مکانیزه رأی‌گیری می‌شود و روش ساده‌تری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: به مناسبت چهلمین سال انقلاب، تمام سینماگرانی که طی این سال‌ها سیمرغ گرفته‌اند، در ضیافتی به همین مناسبت حضور می‌یابند.

داروغه‌زاده درباره فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی گفت: قرار است مشکلاتش رفع و به صورت طبیعی اکران شود.

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این پرسش که آیا نیاز به تولید فیلم مرتبط با این اتفاق در سازمان سینمایی داریم یا خیر، گفت: سینمای ایران یکی از مهمترین دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی است و البته سینمای بعد از انقلاب هم مرهون امام انقلاب بود که در نخستین موضع‌گیری فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم.

وی درباره اینکه امسال رئیس هیأت داوران داریم یا خیر، گفت: رئیس هیأت داوران نداریم و رأی اکثریت ملاک است.

داروغه‌زاده اظهار داشت: هیچ فیلمی که دی سی پی کاملش آماده نشده باشد، داوری نمی‌شود. فیلم‌ها توسط هیأت انتخاب بازبینی می‌شوند و در صورت انتخاب، آن‌وقت مراحل لابراتوار را طی می‌کنند.

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره هیأت انتخاب جشنواره گفت: این هیأت باید حدود ۴۰ روز برای بازبینی ۸۰ فیلم وقت بگذارند و فیلم‌ها را با دقت ببینند.

وی افزود: امسال از نظر تنوع و کیفیت، یکی از بهترین جشنواره‌ها را خواهیم داشت.

داروغه‌زاده در پاسخ به این پرسش که سهم تهیه‌کنندگان از نمایش فیلم‌ها در استان‌ها چقدر است، گفت: سازمان سینمایی پرداخت‌ها را انجام می‌دهد و استانداری‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. توافقی از طریق خانه سینما و سازمان سینمایی انجام شده و در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون به فیلم‌ها داده می‌شود.

وی درباره سرمایه‌های مشکوک در سینما، از دادستانی و قوه قضائیه تقاضا کرد اگر اطلاعاتی دارند، به جشنواره اعلام کنند تا این فیلم‌ها از جشنواره خارج شوند. ضمن اینکه هیأت داوران شأن حقیقی و حقوقی مستقل خود را دارند و هیچ نهاد و ارگانی از ما نخواسته فیلمی را به هیأت داوران سفارش کنیم تا بهتر دیده شود.

داروغه‌زاده درباره تخصیص فضای دائمی (کاخ جشنواره) به جشنواره فیلم فجر گفت: هیچ جای دنیا محلی نداریم که صاحبان آثار و منتقدان و اهالی رسانه با هم فیلم ببینند. ضمن اینکه چنین موضوعی به دبیرخانه جشنواره و حتی سازمان سینمایی مرتبط نمی‌شود، بلکه شهرداری تهران باید به فکر ساخت مجموعه‌ای فرهنگی هنری مختص جشنواره‌ها باشد.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: امسال چند سانس در پردیس کورش برای نابینایان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی جشنواره فجر حمایت از سینماگران است و نام فیلم‌های ردشده را اعلام نمی‌کنیم و سکوت می‌کنیم.

داروغه‌زاده درباره انتخاب پردیس تئاتر تهران به عنوان مکان افتتاحیه و نقش احتمالی یک مدیر کم سن و سال در این انتخاب گفت: پردیس تئاتر چند سالی است راه‌اندازی شده اما استفاده مطلوبی از آن نشده است. ضمن اینکه انقلاب از جنوب شهر شکل گرفت و چه اشکالی دارد که جشن ملی‌مان را در جنوب شهر برگزار کنیم؟

وی بدون توضیح درباره مدیر کم سنی که از آن در برخی رسانه‌ها به عنوان «ژن خوب» یاد ‌شده است، اظهار داشت: من گمان می‌کردم خبرگزاری فارس از این موضوع (انتخاب پردیس تئاتر برای افتتاحیه در جنوب شهر و فاصله گرفتن از شمال شهر) استقبال کند!

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره پیشنهاد ۱۰ میلیاردی ایران مال برای میزبانی جشنواره فیلم فجر گفت: پردیس سینمایی ایران مال می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای برگزاری جشنواره در سال آینده باشد. اما امسال بهترین گزینه اسپانسرینگ همراه اول بود که انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا