آمریکا به بازیگر «روما» ویزا نداد

بازیگر فیلم اسپانیایی زبان «روما» همچنان درگیر دریافت ویزای ورود به آمریکا است و احتمال دارد مراسم اسکار را نیز همچون گلدن گلوب از دست بدهد.

به گزارش صبا به نقل از مووی‌وب، این روزها «روما» اثر آلفونسو کوارون در عرش سیر می‌کند و با نامزد شدن در ۱۰ رشته انتظار شبی طلایی در مراسم اسکار را می‌کشد، اما یک نفر از عوامل این فیلم احتمالا از حضور در این جشن سینمایی بازبماند. این فرد جا مانده خورخه ا. گوئررو بازیگر نقش فرمین است که تاکنون نه یک بار که سه دفعه بابت موانع مهاجرتی و صادر نشدن ویزا از سفر به ایالات متحده آمریکا و حضور در تور موفقیت‌های این درام اسپانیایی زبان محروم مانده است. او آخرین بار از حضور در مراسم گلدن‌گلوب جا ماند و احتمالا این ماجرا در مراسم اسکار نیز تکرار شود.

گوئررو در مصاحبه اخیر خود فاش کرده است که در طول چند ماه گذشته بعد از اکران «روما» به مجامع و رویدادهای سینمایی گوناگونی دعوت شده ولی متاسفانه با وجود کمک کمپانی بزرگی چون نتفلیکس و همراهی شخص آلفونسو کوارون، ویزای ورود او به خاک آمریکا صادر نشده است. از این موضوع ناراحت‌کننده‌تر آن است که مسئولان مهاجرتی آمریکا با وجود تلاش گوئررو برای تامین تضمین‌های مورد نیاز، هیچ توضیحی برای رد درخواست او ارائه نکرده‌اند.

او در این باره گفت: من در سال گذشته به برنامه های مختلفی همچون گلدن‌گلوب و اسکار دعوت شدم، اما متاسفانه درخواست من برای ویزا رد شد. آن‌ها هیچ توضیح مشخصی برای این ممانعت نداده‌اند و مامور سفارتخانه خیلی موجز و مختصر گفت که شرایط معتبر و کافی برای دریافت روادید را ندارم. آخرین بار که تلاش کردم افسر مصاحبه کاغذ درخواست مرا گرفت و پاسپورتم را از پنجره پس داد.

خورخه ا. گوئررو نامزد جایزه اسکار نشده است اما نقشی مهم در «روما» بر عهده دارد و هم بازی‌های او یعنی یالیتزا آپاریسیو برای جایزه بهترین بازیگر زن و مارینا دی‌تاویرا برای بهترین بازیگر مکمل زن، نامزد دریافت مجسمه زرین اسکار شده‌اند. علاوه بر این آلفونسو کوارون نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردان و خود فیلم «روما» کاندید دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلم خارجی، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا شده‌ است.

با وجود آنکه غیبت احتمالی گوئررو در مراسم اسکار امسال می‌تواند یک ماجرای خجالت‌آور تلقی شود او خود عقیده‌ای متفاوت دارد. گوئررو گفت: من خود را به هیچ‌ عنوان قربانی قلمداد نمی‌کنم. من یک بازیگرم و عاشق کارم هستم و برای درست انجام دادن آن به پیش می‌روم. اگر از این بابت به نقطه ای از جهان دعوت شوم مایه خوشحالی من خواهد بود ولی اگر بابت روندهای بروکراتیک موفق به این کار نشوم این دیگر خارج از دستان من است.

نود و یکمین دوره اسکار یکشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) برگزار می‌شود و این بدین معناست که مسئولان امر برای مرتب کردن این موضوع تنها چند هفته فرصت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا