مسئولان جشنواره فجر اشتباه خود را درباره تهیه‌کننده فیلم ضدایرانی اصلاح کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن انتقاد از حضور کارگردان و تهیه‌کننده فیلم ضد ایرانی «یک خانواده محترم» در جشنواره فیلم فجر گفت: مسئولان اشتباه خود را قبل از آغاز جشنواره اصلاح کنند و اجازه ندهند جشنواره فیلم فجر امسال با تلخی شروع شود.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،‌ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره حضور تهیه‌کننده فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» در میان داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به فارس گفت: در اموری که به داوری منتهی می‌شود، یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود، این است که داوران باید افرادی باشند که غیر از توانمندی در داوری، اشکالات و ایراداتی در آن حوزه به آنها وارد نباشد. متأسفانه اگر داوری در دست افرادی افتد که خودشان خطاها و مشکلاتی در آن عرصه داشته‌اند، آن داوری‌ها هیچ موقع نمی‌تواند یک داوری صحیح و قابل اعتماد باشد.

وی بدون ذکر نام «محمد آفریده»‌ ادامه داد: در بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر، یکی از اعضای گروه پنج نفره داوران، متأسفانه سابقه تهیه‌کنندگی فیلمی را دارد که این فیلم ضد ارزش‌های ایرانی اسلامی است و با توهین‌های فراوانی به ارزش‌های ایرانی و خانواده معظم شهدا همراه بوده است. اگرچه چند سالی از ساخت این فیلم می‌گذرد، منتها رفتاری دال بر پشیمانی از سوی تهیه‌کننده این فیلم دیده نشده است.

پژمانفر افزود: با یکی از دست اندرکاران سینما صحبت کردم و می‌گفت ایشان حرّ سینما هستند و از رفتار خودشان نسبت به تهیه‌کنندگی چینین فیلمی در سینما پشیمانند. من به ایشان گفتم حُر کسی بود که پشیمانی خودش را مقابل سپاه سیدالشهدا(ع) نشان داد و ابراز پشیمانی کرد، اما وقتی این فیلم ضد ایرانی و ضد ارزشی توسط افرادی که با انقلاب هم زاویه دارند، سیاه‌نمایی دانسته شده است، متاسفانه ندیدیم تهیه‌کننده این فیلم نسبت به آن ـ که آثار بدی را در حوزه بین‌الملل برای کشورمان داشت ـ ابراز پشیمانی کرده باشد.

وی بدون ذکر نام فیلم «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی اظهار کرد: متاسفانه اتفاق بد دیگر این است که کارگردان همان فیلم ضد ایرانی، یک فیلم دیگری را کارگردانی کرده و به عنوان یک فیلم اولی در جشنواره فجر فرستاده و پذیرفته شده است، در حالی که این کار کاملاً غلط و غیرقانونی و نشان‌دهنده ضعف مدیریت در جشنواره فجر است، جشنواره‌ای که در چهل سالگی انقلاب باید رویکرد محتوایی داشته باشد و ارزش‌های ۴۰ ساله انقلاب را بخواهد نشان دهد، امروز به این سمت رفته است که پرچم این جریان را به دست افرادی داده که کارنامه‌ای سیاه و غیرقابل قبولی دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار ما این است که مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی اگر احساس می‌کنند درباره این موضوع اشتباه کرده‌اند، حتماً اشتباه خود را قبل از آغاز جشنواره اصلاح کنند و اجازه ندهند جشنواره فیلم فجر امسال با تلخی شروع شود و این رفتار که توهین به ملت ایران است، در فضای سینمای ما ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، داوران بخش نگاه نو در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته کار خود را آغاز کرده‌اند و تهیه‌کننده فیلم ضدایرانی نیز در این میان حضور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا