تأکید کارگردان «لاتاری» بر توجه به سنت‌ها در سینما

کارگردان فیلم سینمایی «لاتاری» بر لزوم توجه به موضوع فرهنگ عامه در سینما تأکید کرد و گفت: جشنواره «وارش» با تاکید و توجه به سنت‌های رفتاری و گفتاری می‌تواند محل رجوع به این گونه فیلم‌ها قرار گیرد.

محمدحسین مهدویان کارگردان سینمای ایران درباره اهمیت توجه به موضوع فرهنگ عامه در سینما به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: پرداختن به هر موضوعی به اندازه خودش در سینما اهمیت دارد. توجه به فرهنگ عامه و حفظ سنت‌های رفتاری، گفتاری و زیستی اقوام نیز از این قاعده مستثنا نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «لاتاری» با تاکید بر اینکه سینما به دلیل گستره مخاطبان بسیار اثرگذار است، افزود: بنابراین دست کم سینما می تواند در حوزه تعاملات فرهنگی، ایران و کشورهای دیگر را، به درک مشترکی از یکدیگر برساند.

داور دور گذشته جشنواره فیلم «وارش» در آستانه برگزاری نهمین دوره آن با تاکید بر توجه به این رویداد فرهنگی، گفت: امیدوارم جشنواره فیلم وارش به جایگاهی برسد تا تولیداتی که پیش‌تر در فستیوال‌ها دیده نشدند، در آن حضور پیدا کنند و محل رجوع شود.

مهدویان ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه «وارش» در حال پیشرفت است و به نظرم هنوز هم می‌تواند با رشد بیشتر تاثیرگذار باشد.
این کارگردان سینما با بیان اینکه سنت‌های رفتاری، گفتاری و زیستی اقوام از جمله موضوعات مورد تاکید جشنواره وارش است، خاطرنشان کرد: خوب است با توجه به اهمیت این موضوعات جشنواره، در یک رویداد هنری به آنها پرداخته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا