بهروز افخمی :رسانه های اصلاح طلب نامه کیارستمی به احمدی نژاد را بایکوت کردند

بهروز افخمی در گفتگو با خبرانلاین هنوان کرد: دو تا فیلمنامه نوشتم و به #اوج داده ام. درواقع الان 5 فیلمنامه آماده دارم که یکی از آنها «آذرباد» است که کامل نوشته شده و به اوج تحویل داده ام که فیلم جنگی کودک است. «خمسه خمسه» هم یک فیلم جنگی نوجوان است. «بارتلی محرک» که شبیه «گاوخونی» است و یک داستان کامل خوانده می‌شود. «پاریس محرمانه» هم کمدی است که خیلی هم بامزه از آب درآمده و ماجرای خاشقچی را هم در آن آورده ایم.

مرا یکبار برای ساختن فیلمی درمورد عملیات #مرصاد دعوت کردند. با مرتضی اصفهانی که بعدا سر فیلم «روباه» با هم کار کردیم در هتل لاله ملاقات داشتم. به اتاقی رفتیم که تلویزیون داشتند و فیلم های مرصاد را به من نشان دادند. من آنقدر ناراحت شدم و حالم بد شد که گفتم اصلا چرا می خواهید این کار را کنید؟ این فیلم را نسازید. تصویری که به من نشان دادند یک تعداد بچه 15، 16 ساله با کلاه های فلزی در خط نشسته و رنگ به رو نداشتند و مثل گچ همه وحشت زده بودند. معلوم بود که زیر آتش شدید هستند. فکر می کردم که چرا هیچکدام از اینها ریش ندارند و یکباره فهمیدم که همه آنها زن[های منافق] هستند که در خط مرصاد آن طرف به طرز وحشت زده ای بودند.

🔹 فکر می کردم که این را هر طور نشان دهید به وحشتناک ترین شکل بیننده را منزجر می کند و در واقع ضد همه چیز است. یعنی آدم فکر می کند گور بابای آنها اصلا چرا این را به من نشان می دهید؟ مثل اینکه سر بریدن های داعش را بخواهیم نشان دهیم برای اینکه مردم را از داعش متنفر کنیم. اصلا خود نشان دادن شکستن یک خطوطی است. گفتم من فکر نمی کنم و مرصاد آنقدر پرخرج می شود که اصلا به لحاظ اجرایی هم قابل ساخت نیست.

چندی پیش در روزنامه سازندگی خواندم که کیارستمی سینمای چپ را نادیده می گرفت ولی عباس کیارستمی همیشه چپ بوده. حتی چپی که یک جایی احساس کرده بود نامردی است اگر سکوت کنیم و بگذاریم احمدی نژاد همینطور زیر حمله باشد. نامه را بخوانید (نامه عباس کیارستمی به احمدی نژاد) تا بدانید آدمی که کاملا ضدسیاست و گوشه گیر به حساب می آید، موقعی که فکر می کند وجدانا باید از این آدم حمایت کرد، می کند. کیارستمی در نامه به احمدی نژاد می گوید که تو موفق نمی شوی و نمی توانی کاری که می خواهی را بکنی. بخوانید و ببینید ما چطور در دنیایی زندگی می کنیم که عباس کیارستمی که فیلمساز خودمان است، در فضایی که مثلا فضای مطبوعاتی آزاد است سانسور میشود شما که حرفه ای این کار هستید هنوز نمی دانید چنین نامه ای وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا