مدیرعامل خانه تئاتر تذکر مجلس به وزیر ارشاد را «احساسی» خواند!

مدیرعامل خانه تئاتر، تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر ارشاد درباره وضعیت تئاتررا احساسی خواند و آن را غیرکارشناسی دانست.

شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر که شب گذشته به همراه هیئت مدیره خانه تئاتر و شهرام کرمی مدیر کل اداره هنرهای نمایشی به عیادت حسین محب اهری هنرمند پیشکسوت سینما،‌ تئاتر و تلویزیون که مدتی است به دلیل سرطان در بیمارستان رفتند، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس عنوان کرد: ایشان با تزریق خون و پلاکت خوشبختانه الان شرایط بهتری دارند و مشکلی خاصی هم نیست.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که به زودی این هنرمند به لطف خداوند از بیمارستان مرخص می‌شود.

*آیین نامه تماشاخانه‌های خصوصی منتظر ابلاغ مرکز هنرهای نمایشی است

گیل آبادی درباره وضعیت آیین‌نامه تماشاخانه‌های خصوصی که قرار بود با همکاری خانه تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی تدوین و به ابلاغ برسد،‌گفت: ما کار خودمان را انجام دادیم و آن را برای مرکز هنرهای نمایشی فرستادیم و قرار است آنها کار نهایی را انجام دهند و به یقین تماشاخانه‌های خصوصی با یک ضوابط مشخصی هم مورد حمایت قرار بگیرند و هم به آنها توجه و نظارت و ارزشیابی شود.

گیل آبادی اظهار داشت: این آیین نامه خیلی خوبی است که همه بخش‌های تخصصی نظرشان اعمال شده و خود تماشاخانه داران نیز نظراتشان را داده‌اند و در مرکز باید جمع بندی و به نظرم اعمال شود.

*اتحاد اصناف تئاتری به نفع مردم و خود هنرمندان است

وی درباره جلسه‌ای که با سایت‌های بلیت فروشی تئاتر برگزار کرده و بازخورد آن گفت: بدون شک مسیر حرفه‌ای تئاتر ایران تشکل صنفی در آینده خواهد بود و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به شکل جامع و کامل تمام اصناف تئاتر را ببینیم و دور هم جمع کنیم و به سیاست گذاری واحدی با هم برسیم.

وی درباره حمایت از مردم در این زمینه گفت: این اتفاق هم به نفع مردم و هم تشکل‌ها و فضاهای مختلف و هم جامعه حرفه‌ای تئاتر ایران است.

*انتقاد گیل آبادی از تذکرات غیرکارشناسانه نمایندگان مجلس

مدیرعامل خانه تئاتر درباره تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت تئاتر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایندگان مجلس نخست باید آگاه بشوند که نسبت به چه چیز نظر می‌دهند، به نظر من این آگاهی طی گفت‌وگویی که من با چند نماینده داشتم ، وجود نداشت!

وی در ادامه افزود: خوب نیست که کار کارشناسی صورت نگیرد و نظرات عده‌ای بتواند بر فضای سیاستگذاری و اجرا تأثیر بگذارد و تشویش اذهان عمومی صورت بگیرد. مجلس به نظر من باید عصاره عقلانیت باشد، اگر این اتفاق رخ ندهد، ما با مشکل مواجه خواهیم شد.

گیل آبادی با بیان اینکه خوشحال می‌شود که به عنوان بدنه تخصصی تئاتر ایران اطلاعاتش را در اختیار مجلس قرار بدهد و این هیچ ایرادی ندارد که قبل از اظهارنظر سوال و تحقیق کنند، توضیح داد: البته موافقم که این ارتباط باید دو سویه باشد، هم ما باید این ارتباط را برقرار کنیم هم مجلس، اما چیزی که روشن است اینکه آقایان نمایندگان مجلس که نمایندگان منتخب مردم هستند قبل از اظهار نظر باید کار کارشناسی منظم و جدی داشته باشند و نظرات مختلف را لااقل بگیرند و بعد از سوال و رسیدن به نتیجه‌گیری و اجماع درباره‌اش اظهار نظر کنند و نظرشان را ارائه کنند، این اتفاق اگر نیفتد، همه لطمه میخورند.

وی مدعی شد: این کاری که نمایندگان کردند، وجه احساسی آن قوی‌تر از کار کارشناسی بود، درحالیکه قبل از این اتفاق اگر سوالی می‌کردند و جلسات کارشناسی می‌گذاشتند، بدنه تخصصی تئاتر ایران و خانه تئاتر آمادگی داشتند اطلاعات و نکات کارشناسی و ارزشیابی خود از شرایط موجود را در اختیارشان قرار دهند.

گیل آبادی گفت: این اتفاق خوبی نیست که نتیجه نظر نمایندگان مجلس در فضای تخصصی به جای اینکه توجه‌ها را جلب کند، بی اعتمادی ایجاد کند، من دوست دارم نماینده مجلس وقتی صحبت می‌کند با پشتوانه کارشناسی باشد و تنها در این صورت است که نظراتش در فضای تخصصی تأثیرگذار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا