ساخت سریال «سلمان فارسی» در دکورهای «محمد رسول‌الله»

قائم مقام سیما فیلم درباره جزئیات ساخت پروژه «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و همچنین سریال «حضرت موسی (ع)» به کارگردانی جمال شورجه توضیحاتی را ارائه داد و در عین حال از ساخت ۱۲ سریال الف ویژه دیگر خبر داد.

سید علی حمیدی ـ قائم مقام سیما فیلم ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره پروژه «سلمان فارسی» با بیان اینکه این مجموعه الف ویژه در مرحله صفر پیش تولید است،‌ توضیح داد: برآورد این مجموعه کمابیش انجام شده است. لوکیشن‌ها مشخص شده‌اند، بخشی از پروژه به ساخت دکور برمی‌گردد، بخشی از کار نیاز به اصلاحیه دارد و بخشی از پروژه نیز مستلزم سفری است که سازندگان باید پیش‌رو داشته باشند و همه لوکیشن‌ها مشخص شده‌اند که کجا خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از لوکیشن‌های مربوط به سریال «سلمان فارسی» در خارج از ایران خواهد بود، در عین حال بخشی از دکور این سریال را مربوط به دکور فیلم سینمایی «حضرت محمد (ص)» عنوان کرد که بخشی از سریال میرباقری در این دکور ساخته خواهد شد. همچنین کارگاه‌های دکور و لباس هم شروع به کار کرده‌اند.

بازیگران سلمان فارسی هنوز انتخاب نشده‌اند

حمیدی در پاسخ به این پرسش که کدام بازیگران برای این پروژه قرارداد بسته‌اند، توضیح داد: گپ و گفت با بازیگران شکل گرفته است اما هنوز به قطعیت نرسیده است. با توجه به اینکه تعداد کثیری از بازیگران در این پروژه حضور خواهند داشت و قرار است به سه دوره تاریخی پرداخته شود در حال رایزنی با بازیگران زیادی برای شخصیت‌های مختلف این مجموعه هستیم. در واقع برای هر پرسوناژی چندین نفر انتخاب شده‌اند،‌ اما هنوز بازیگران قطعی نشده‌اند.

وی درباره عوامل مجموعه «سلمان فارسی» نیز یادآور شد: تهیه‌کنندگی این مجموعه بر عهده حسین طاهری است و تعداد زیادی از بهترین عوامل فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی کشور در این مجموعه همکاری خواهند کرد.

سریال «حضرت موسی(ع)» همچنان در حال برآورد

قائم مقام سیما فیلم درباره پروژه حضرت موسی(ع) و اینکه در چه مرحله‌ای از تولید است،‌ توضیح داد: این مجموعه در مرحله برآورد است و حدود ۸۵ درصد از برآورد این مجموعه به سرانجام رسیده است. حضرت موسی (ع) و سلمان فارسی دو پروژه‌ای هستند که همزمان شروع به کار خواهند کرد. از جهت فنی عوامل مجموعه «حضرت موسی(ع)» فعالیت خود را شروع کردند اما نکته‌ای که وجود دارد در بحث مالی است که باید قطعی‌تر اتفاق بیفتد و بعد وارد فاز تولید بشویم.

گپ و گفت با حسن فتحی برای بازگشت به تلویزیون

حمیدی درباره بازگشت کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون به صدا و سیما و اینکه آیا پیشنهادی از سوی تلویزیون مبنی بر حضور آن‌ها صورت گرفته است،‌ اظهار کرد: گپ و گفت مقدماتی برای برخی کارگردانان از جمله حسن فتحی برای حضور در تلویزیون و ساخت یک مجموعه با عنوان «۱۰ پهلوان» صورت گرفته است،‌ اما همچنان در حال رایزنی هستیم و هنوز به قطعیت نرسیده است.

«جشن سربرون» سریالی با محتوای دوره پهلوی

او همچنین از ساخت مجموعه‌ای به عنوان «دلدادگی» به کارگردانی و نویسندگی رضا میرکریمی خبر داد و درباره جزئیات آن گفت: این مجموعه که به عنوان کار فاخر از آن یاد می‌شود در حال نگارش متن است. همچنین مجموعه «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری در حال تولید است. «جشن سربرون» که قرار است درباره پهلوی اول و دوم ساخته شود به آقای مجتبی راعی سپرده شده است و این مجموعه در حال پیش تولید است. همچنین مقدمات تولید مجموعه «عطیه» که راجع به شهدا است، به کارگردانی محمد حسین حقیقت فراهم شده و مقدمات متن آن آماده شده است.

سید علی حمیدی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۱۲ ـ ۱۳ سریال فاخر در تلویزیون در مرحله پیش تولید است و مقدمات ساخت آن‌ها فراهم می‌شود، توضیح داد که به طور کلی ۱۳۲ کار در مرحله تولید داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا