راضیه تجار: مقام معظم رهبری از وضعیت فعلی رمان رضایت دارند

راضیه تجار، نویسنده نسل اول انقلاب با روایت آنچه در جلسه شب گذشته جمعی از نویسندگان با رهبر انقلاب گذشت، گفت: ایشان با تأکید بر آنکه طالب رمان‌های سطح بالا هستند، اما از وضعیت فعلی هم رضایت دارند.

راضیه تجار نویسنده در گفت‌وگو با فارس درباره دیدار جمعی از نویسندگان با رهبر انقلاب اظهار داشت: از نظر بنده دیدار تعدادی از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رهبر انقلاب دیدار خوب و ثمربخشی بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این دیدار چهار نویسنده زن و سایرین نویسندگان مرد بودند که اغلب با شهرستان ادب همکار بوده و برخی هم نویسنده آزاد بودند. در این دیدار صحبت‌ها و پیشنهادهای بسیار خوبی از سوی نویسندگان معقول و کارساز در حول محور ادبیات انقلاب و دفاع مقدس مطرح شد و افق و چشم‌انداز تصویر شد.

تجار با بیان اینکه مسایل و مشکلات به شکل جدی و تخصصی ارائه شد، بیان کرد: جالب اینکه بیشتر دغدغه محتوا در قالب خوب و حرف‌های ساختارمند توصیه می‌شد تا در کارها پیاده شود.

این نویسنده پیشکسوت با اشاره به حضور نویسندگان نسل اول و سوم انقلاب گفت: از نویسندگان نسل اول بنده در این دیدار حضور داشتم، اما اغلب نویسنده‌ها، جوان‌تر بودند و این حضور نویسنده‌های جوان نشان می‌دهد این جریان در حال بالندگی است و افرادی هستند که ادامه‌دهنده این مسیر باشند چرا که به افق دور اشاره می‌شد.

این نویسنده با بیان اینکه رهبر انقلاب دوست‌دار رمان و صاحب‌شناخت هستند، گفت: پیش‌تر صحبت‌هایی مطرح بود تا جلسه‌ای برگزار شود تا نویسندگان، بخشی از آثارشان را بخوانند ولی همین مبادله افکار و تبادل نظر و رهنمودها کارساز است.

وی در پاسخ به این سوال که شما جز نویسندگانی بودید که مواردی را مطرح کردید، توضیح داد: بله بنده اولین نفر صحبت کردم و مواردی را از قبیل اینکه جریان ادبیات داستانی انقلاب و دفاع مقدس هویت یافته و الحمدالله پس از ٤٠ سال سترگ شده، عنوان کردم، به علاوه اینکه بانوان فعالانه خوش درخشیدند. اما در مقابل باید گفت که ترجمه ما ضعیف است.

تجار با تاکید بر این مطلب که بهترین آثار باید ترجمه شود، تصریح کرد: در کنار ترجمه باید به آموزش توجه کرد، نباید فراموش کرد که نسل بعد باید پشتیبانی شود، البته هدایت و حمایت‌های حضرت آقا چشمگیر است، ولی در مقابل این مسائل مسؤولان فرهنگی و دولتی ما سکوت می‌کنند.

وی گفت، در نهایت عرض کردم که امیدوارم مسؤولان از شما تاسی کنند و در ادامه از زبان دولتمردان درباره ادبیات بشنویم.

این نویسنده با اشاره به اینکه از نکات دیگری که مطرح کردم حمایت از انجمن‌ها بود، اضافه کرد: حمایت از انجمن‌ها مثل انجمن قلم کارساز است؛ چرا که تعدادی از نویسندگان و شاعران عضو انجمن قلم هستند و حمایت از انجمن‌ها حمایت از این اهالی قلم است.

تجار در پایان به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و با تاکید بر اینکه ایشان هم از رمان و خاطره اظهار رضایت کردند، بیان داشت: مقام معظم رهبری هم در ادامه طی سخنانی فرمودند درست است که ما طالب رمان‌های سطح بالاییم ولی آنچه الان داریم بسیار خوب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا