نامزدهای اولیه بوکر معرفی شدند

نامزدهای اولیه جایزه ادبی بوکر معرفی شدند. برای نخستین بار رمانی تصویری به جمع نامزد اولیه جایزه ادبی بوکر راه یافت.

به گزارش خبرآنلاین، در فهرست اولیه نامزدهای جایزه ادبی بوکر نام ۶ نویسنده بریتانیایی، ۳ نویسنده از آمریکا، ۲ نویسنده از ایرلند و ۲ نویسنده از کانادا به چشم می‌خورد.

در این فهرست برای نخستین بار در تاریخ جایزه بوکر یک نویسنده با رمانی تصویری به جمع نامزدها راه یافته است. رمان «سابرینا» نوشته نیک درناسو داستان دختری گمشده را روایت می‌کند که از خود نواری ویدئوی به جا گذاشته است. در این نوار سرنخ‌هایی درباره گم شدنش وجود دارد.

درناسو ۲۹ ساله و اهل شیکاگو در آمریکا است. او پیش از این با رمان تصویری «بورلی» برنده جایزه کتاب لس‌آنجلس تایمز شده است.

هیات داوران بوکر درباره انتخاب یک رمان مصور توضیح دادند: «با در نظر گرفتن تغییر شکل داستان، فقط به زمان نیاز داشتیم که رمان‌های مصور را هم در نظر بگیریم.»

بر اساس قوانین جایزه بوکر هر کتابی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در انگلستان منتشر شده باشد، واجد شرایط دریافت این جایزه است.

در ماه سپتامبر از میان این فهرست اولیه، ۶ اثر به عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند و در نهایت روز ۱۶ اکتبر برنده جایزه ۵۰ هزار پوندی بوکر معرفی خواهد شد.

در این فهرست نام‌ مایکل آنداچی با کتاب «Warlight»‌ به چشم می‌خورد. آنداچی چندی پیش برنده جایزه بوکر طلایی شد که به مناسبت پنجاهمین سالگرد این جایزه به برنده برندگان تعلق گرفت.

آنداچی سال ۱۹۹۲ با کتاب «بیمار انگلیسی» که بعدها دستمایه ساخت فیلمی مشهور شد، جایزه بوکر را از آن خود کرد.

جایزه بوکر از سال ۱۹۶۹ اهدا می‌شود و یکی از معتبرترین جوایز دنیای ادبیات است. از برندگان سال‌های اخیر می‌توان به هیلاری منتل، پل بیتی، مارلون جیمز و جرج ساندرز اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا