حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب به روایت ناشران

رهبر انقلاب صبح امروز جمعه از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در مصلای امام خمینی بازدید کردند.

در جریان این بازدید غرفه داران و ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی در خصوص تازه های نشر و فعالیت های صورت گرفته در عرصه کتاب، بیان کردند.

این گزارش روایتی است از حضور رهبر انقلاب از منظر ناشران.

 

 

کرمی مدیر انتشارات مهر جالینوس در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: رهبر انقلاب صبح امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب به غرفه ما هم سری زدند.

وی گفت: در این بازدید ما از مشکلات فروش و مشکلات مالی و اینکه ناشران در مضیقه هستند مواردی را مطرح کردیم. ایشان فرمودند اقدامات لازم انجام می شود.

کرمی با بیان اینکه در ادامه این گفت وگو کتاب های انتشارات را خدمت معظم له معرفی کردم، گفت: پس از معرفی کتاب های انتشارات ایشان تحسین فرمودند.

گفتنی است انتشارات مهر جالینوس 72 اثر در نمایشگاه کتاب برای نخستین بار عرضه کرد.

 

 

 

علی سیدمیر مدیر انتشارات نور گیتی از دیگر غرفه دارانی بود که صبح امروز در جریان بازدید رهبر انقلاب مواردی را به ایشان ارائه کرده است.

مدیر انتشارات نورگیتی به خبرنگار فارس گفت: صبح امروز چند کتاب را خدمت رهبر انقلاب تقدیم کردم که از جمله آن می توان به شاهنامه فردوسی در دو جلد که به شکل روان نویسی نوشته شده، اشاره کرد. این کتاب حاوی 400 حکایت روان است که به قلم حسین منوچهری تالیف شده است. کتاب را در دو جلد به رهبر انقلاب هدیه کردم که ایشان نیز از آن استقبال کردند.

در ادامه کتاب دیگری به نام گلستان در سه جلد تقدیم ایشان کردم. آقا فرمودند اوضاع فروش چگونه است و من در پاسخ گفتم الحمدالله خدا را شکر.

*

 

 

بنی فاطمه مدیر انتشارات نون از دیگر غرفه دارانی بود که صبح امروز در نمایشگاه کتاب ضمن بازدید رهبر معظم انقلاب در مصلی حاضر بود.

وی به خبرنگار فارس گفت: صبح امروز موفق به ملاقات رهبر انقلاب شدم. در جریان این بازدید ایشان درباره کتاب ها پرسیدند و من تاکید کردم حوزه کاری انتشارات نون در زمینه رمان های ترجمه است که با توجه به وضعیت اجتماعی ما رمان ها انتخاب می شوند.

بنی فاطمه تصریح کرد: نفرتی که تو می کاری به قلم ان جی توماس و هیل بیلی نوشته جی دی ونس را صبح امروز خدمت ایشان عرضه کردم.

وی افزود: نفرتی که تو می کاری درباره وضعیت طبقاتی در آمریکاست. رمانی که بسیار مورد استقبال در این دوره از نمایشگاه قرار گرفته و به تبعیض نژادی و جامعه طبقاتی آمریکا می پردازد اما کتاب دیگر هیل بیلی بود که درباره روزگار آمریکا نشان های پشت کوه نشین است که روزنامه ایندیپندت درباره این کتاب می گوید این اثر به پدیده ترامپ و نحوه و ساختار حادث شدن او می پردازد. رهبر انقلاب کتاب را تورقی فرمودند و عنوان داشتند برخی کتاب ها به عنوان ژانر تاثیرگذار ادبیات می تواند نفوذ داشته باشد.

بنی فاطمه در ادامه توضیح داد: هر دو کتاب مطرح شده برای این دوره از نمایشگاه آماده شده بود. این دو کتاب نشان می دهد در جامعه آمریکا چه مقابله ها و تضادهایی وجود دارد اما رهبر انقلاب در ادامه بر تولید آثاری که جنبه های مختلف اجتماعی را نشان داده و تاثیر گذار باشد، تاکید داشتند.

 

 

پدرام خان محمدی از انتشارات نظام الملک که چفیه رهبر انقلاب را در دیدار امروز هدیه گرفته بود، به خبرنگار فارس گفت: رهبر انقلاب با حضور در غرفه نظام الملک از کتاب ها تعریف کردند و من کتاب باران عشق که درباره مرحوم ناصر چشم آذر است را به ایشان معرفی کردم. ایشان یادی ای از این هنرمند کردند و پرسیدند آقای چشم آذر اصالتا اهل کجا هستند و من پاسخ دادم اردبیلی.

این کتاب در واقع تاریخ شفاهی است از زندگی ناصر چشم آذر.

 

 

نفری مدیر نشر نغمه زندگی از جمله ناشران حاضر در سالن های مورد بازدید رهبر انقلاب درباره دیدار صبح امروز گفت: در این دیدار توضیحاتی درباره فعالیت انتشارات نشر نغمه زندگی ارائه کردم. اینکه در حوزه  هایی چون شعر، رمان و روانشناسی فعال هستیم. من به ایشان کتاب هایی را معرفی کردم و گفتم که دو روز است در ذهنم می اندیشیدم که شما را ملاقات خواهم کرد.

وی گفت: در این مکالمه از سابقه کاری و مشکلات حوزه نشر مواردی را مطرح کردم و در ادامه نامه مختصری که درباره برخی از موارد بود خدمت ایشان عرضه کردم. من در این دیدار کتاب فریاد شامل مجموعه اشعار خانم رضایی که در آمریکا مشغول تدریس هستند را خدمت ایشان هدیه دادم.

 

 

مدیر غرفه نورالزهرا نیز از غرفه داران حاضری بود که صبح امروز ضمن هدیه گرفتن چفیه رهبر انقلاب مواردی را درباره کتاب های ریحانه بهشتی ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا