دست رد ناتالی پورتمن به رژیم صهیونیستی

ناتالی پورتمن، بازیگر مشهور هالیوودی به سبب اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و خشونت ارتش اسرائیل از سفر به تل‌آویو و دریافت جایزه جنسیس امتناع کرد.

به گزارش هفت راه، روزنامه گاردین روز گذشته در خبری از لغو سفر پورتمن به سرزمین‌های اشغالی خبر داد. پورتمن متولد بیت‌المقدس است و قرار بود جایزه جنسیس سال 2018 را دریافت کند. وی درباره انصراف خود از «پریشانی» بابت اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی گفته است.

جایزه جنسیس، جایزه‌ای سالانه است که بابت موفقیت‌های برجسته‌ توسط شخصیت‌های به شهرت رسیده در سطح جهانی اعطا می‌شود. افراد انتخاب شده به سبب فعالیت در حوزه کاری خود به شخصیت جامعه یهودی تجسم بخشیده اند.

نماینده پورتمن گفت: «اتفاقات اخیر در اسراییل به شدت وی را آزرده خاطر کرده و خانم پورتمن نمی‌توانند با آرامش خاطر در مراسم‌های برگزار شده در اسراییل شرکت کنند. ایشان با وجدانی راحت نمی‌توانند در این مراسم شرکت کنند.»

واکنش ارتش اسرائیل اخیراً در پاسخ به تظاهرات فلسطینی‌ها در مرز غزه با محکومیت جهانی روبه‌رو بوده است.

ناتالی پورتمن دیدگاه‌های سیاسی روشنی داشته است و از منتقدان بنیامین نتانیاهو بوده است.وی در سال 2015 گفته بود: «بسیار ناراحت و ناامیدم که دوباره او برای نخست وزیری انتخاب شده است. نظرهای نژادپرستانه او وحشتناک است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا