ساخت شهرک سینمایی برای سریال «سلمان»/ تصویربرداری مهاجرت سلمان در ۳ کشور/ پخش از ۵ سال آینده

نویسنده و کارگردان نامی سینما و تلویزیون ایران از پیش تولید سریال سلمان فارسی در اواخر امسال خبر داد.

به گزارش هفت راه، داوود میرباقری گفت: پروژه سریال سلمان فارسی یکی از بزرگترین تولیدات تلویزیونی خواهد بود. حجم و گستردگی کار باعث شده تا ساخت سریال را به سه بخش تقسیم کنیم.

وی افزود: بخش اول مربوط به زادگاه سلمان در ایران و دوران پیش از اسلام است، برای ضبط این بخش باید شهرک سازی کنیم. به عبارتی شهرهای جی و تیسفون که پایتخت‌های ایران دوره ساسانی بودند را خواهیم ساخت.

میرباقری ادامه داد: بخش دوم مربوط به منطقه روم و امپراطوری بیزانس می شود که سلمان فارسی مدتی را به آنجا مهاجرت کرد و داستان‌ها و اتفاقات بسیاری را در آنجا شاهد بود. بخش سوم به دوره ظهور اسلام و حضور سلمان در شهرهای مکه و مدینه و همراهی او با پیامبر اسلام(ص) برمی گردد.

کارگردان سریال مختارنامه، بخش سوم سریال سلمان را بسیار سنگین تر از تمام سریال مختار توصیف کرد و گفت: آغاز به کار سه بخش یادشده، امسال و بطور همزمان کلید خواهد خورد. شهرک سازی خواهیم داشت. کلنگ ساخت شهرک ایرانی جی و تیسفون امسال به زمین زده خواهد شد و اصلاحات و اضافاتی در شهرک سینمایی نور تابان واقع در جاده قم اعمال خواهد شد.

این فیلمساز با بیان اینکه در مرحله انتخاب بازیگر است، تصریح کرد: آغاز پیش تولید سریال سلمان با ضبط بخش میانی یعنی مهاجرت سلمان به امپراطوری بیزانس خواهد بود. برای این بخش سه کشور ارمنستان، ترکیه و مراکش برای ضبط انتخاب شده اند که اکثر بازیگران این بخش خارجی و بومی همان کشور خواهند بود. پیش بینی می شود ساخت بخش میانی یکسال و نیم بطول انجامد.

میرباقری گفت: اگر تمام مراحل ساخت سریال به ترتیب و طبق برنامه جلو برود پیش بینی می کنیم که 5 سال آینده سریال سلمان فارسی آماده پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران باشد.

کارگردان سریال امام علی(ع) در پایان به عنوان توصیه به دانشجویان دانشگاه صدا و سیما گفت: امروزه زبان سینما و تصویر به زبان ارتباطات جهانی تبدیل شده است لذا سعی کنید با جدیت در فراگیری تکنیک های سینما و تلویزیون به این زبان آشنا و مسلط شوید. دانشجویان و هنرجویان جوان با مطالعه آثار سینمایی ایران و جهان، همچنین آشنایی با ادبیات و فرهنگ های مختلف، نه تنها جایگاه خود را در جهان سینما پیدا کنند بلکه به مرتبه ای برسند که صاحب سبک شوند و دیگران پا جای پای آنان بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا