آغاز پیش تولید سریال «سنجرخان» در خرداد

ضیا الدین درى کارگردان سریال «سنجرخان» از آغاز پیش تولید این مجموعه نمایشى در اوایل خردادماه خبر داد.

به گزارش هفت راه، ضیا الدین درى نویسنده و کارگردان سریال «سنجرخان» در ارتباط با آخرین وضعیت ساخت این مجموعه نمایشى به تسنیم، گفت: نگارش فیلمنامه این سریال یک سال است که آغاز شده و در حال حاضر نوشتن آن به پایان رسیده است.همچنین قراردادى هم با استاندار کردستان براى ساخت آن منعقد شده است و مسیر تولید این پروژه ملى به خوبى در حال طى شدن است.

وى در همین راستا اضافه کرد: خوشبختانه استاندار کردستان خیلى جدى دنبال ساخت سریال «سنجرخان» هستند و همین موضوع اهمیت ساخت این سریال را توسط استاندار و مردم کردستان ثابت مى کند. «سنجرخان» در ٢٦ قسمت یا نهایتا 40 قسمت ساخته خواهد شد که پیش تولید و روند تولید آن از اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

این کارگردان در ارتباط با امکان استفاده از بازیگران شاخص و مطرح تلویزیون در سریال «سنجرخان»، گفت: این پروژه کاملا ملى است و تمام تلاش خودمان را مى کنیم که با بهترین شرایط ممکن این سریال را بسازیم. حدود ١٥ درصد بازیگران این پروژه ملى از بازیگران شاخص تلویزیون خواهند بود و حدود ٨٥ درصد از بازیگران سریال «سنجرخان» از بازیگران حرفه اى استان کردستان و استان هاى همجوار انتخاب خواهند شد.

درى با اشاره به اینکه حدود 60 درصد لوکیشن هاى تاریخى در استان کردستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بافت تاریخى کردستان همچنان وجود دارد ولى براى مابقى مستندنگارى هاى تاریخى شاید مجبور شویم که به سمت طراحى و ساخت دکور هم برویم.

کارگردان «کیف انگلیسى» در ارتباط با شخصیت سردار «سنجرخان» گفت: بسیارى از موارد تاریخى در ارتباط با سردار سنجرخان وجود دارد به آن صورت مطرح نشده که در پروژه ملى «سنجرخان» از صدر تا ذیل حماسه آفرینى هاى وى را مقابل دوربین خواهیم برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا