«پلنگ سیاه» میلیارد دلاری شد

فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» به کارگردانی «رایان کوگلر» به عنوان سی‌وسومین فیلم تاریخ سینما به فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلم که هجدهمین اثر در دنیای سینمایی مارول به کارگردانی «رایان کوگلر» است در بیست‌وششمین روز اکران جهانی خود مجموع فروش خود را از مرز یک میلیارد دلار گذراند تا شانزدهمین محصول دیزنی و سی‌وسومین فیلم تاریخ سینمای نام گیرد که به باشگاه میلارد دلاری‌ها وارد می‌شود.

«پلنگ سیاه» همچنین هفتمین فیلم ابرقهرمانی است که به چنین فروشی دست پیدا می‌کند و این فیلم با گذر از «شوالیه سیاه» (۵۳۵ میلیون دلار) پس از «انتقام جویان» (یک میلیارد دلار) پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینمای آمریکاست.

این فیلم در گیشه بین‌المللی نیز تاکنون فروش ۵۰۰ میلیون دلاری را به ثبت رسانده و در چین به عنوان اخرین بازار خارجی خود در هفته اول نمایش به فروشی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار رسیده است.

«پلنگ سیاه» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است و صرف چنین هزینه بالایی تاکنون برای ساخت فیلمی با بازیگران تماما سیاه پوست بی‌سابقه بوده است.

در این فیلم «چادویک بوزمن» در نقش پلنگ سیاه در کنار بازیگرانی چون «مایکل بی.جردن»، «لوپیتا نیونگو»، «دانای گوریرا»، «مارتین فریمن»، «فارست ویتاکر» و «اندی سرکیس» به ایفای نقش پرداخته‌ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا