اعلام برندگان جایزه «سزار»

فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» ساخته «روبن کامپیلو» موفق به کسب 6 جایزه از جمله بهترین فیلم از چهل‌ و سومین دوره جوایز سینمایی سزار فرانسه شد.

به گزارش فارس به نقل از هالیوودریپورتر، فیلم «120 تپش در دقیقه» ساخته «روبن کامپیلو» موفق به کسب شش جایزه از جمله بهترین فیلم از چهل‌وسومین دوره جوایز سینمایی سزار فرانسه شد.

این فیلم که در جشنواره فیلم کن 2017 موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران این رویداد سینمایی شده بود در جشنواره «سزار» علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم، جوایز بهترین فیلمنامه، بازیگر نقش مکمل، بازیگر نوظهور، موسیقی متن و تدوین را نیز به خود اختصاص داد تا برنده بزرگ جوایز سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه باشد.

«120 تپش در دقیقه» نماینده سینمای فرانسه در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار 2018 نیز هست.

فیلم «اون بالا می‌بینمت» به کارگردانی «آلبرت دوپونتِل» که در 13 بخش نامزد کسب جایزه بود در نهایت 5 جایزه شامل بهترین کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، تصویربرداری، طراحی لباس و طراحی تولید را ازآن خود کرد.

جایزه بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن به «جین بالیبار» برای بازی در فیلم «بارابارا» رسید. در بخش بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد نیز جایزه به «سوان آرلاد» برای فیلم «شیر خونی» رسید. جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد و زن نیز به ترتیب به «آنتونیو رینارتز» برای فیلم «120 تپش در دقیقه» و «سارا جیرالدو» برای فیلم «شیر خونی» رسید.

بهترین فیلم خارجی چهل‌ و سومین دوره جوایز سینمایی فرانسه که فیلم‌های «بی‌عشق» ساخته «آندری زویاگینتسف»، «دانکرک» از «کریستوفر نولان»، «لالا لند» ساخته «دمین شزل»، «عروسی» از «استفن استرکر» و فیلم برنده نخل طلای «میدان» به کارگردانی «روبن اوستلوند» رقابت می‌کردند در نهایت جایزه بهترین فیلم به «بی‌عشق» از سینمای روسیه رسید. این فیلم همچنین یکی از نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار است.

«پنه لوپه کروز» که اخیر در فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی بازی کرده، جایزه سزار افتخاری را از دستان «ماریون کوتیار» دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا