۱۲ رمان پرفروش جهان

کتاب‌های دنیل استیل و امیلی برونته که بن‌مایه عاشقانه دارند همیشه جزء پرفروش‌ها بوده‌اند. حتی فیلم‌های این کتاب‌ها با توجه به استقبال مخاطبان ساخته شده است. در این گزارش به کتاب‌هایی پرداخته‌ایم که از سال 2009 تا 2017 جزء پرفروش‌ها و محبوب‌های دنیا در زمینه رمان و داستان هستند.

به گزارش هفت راه به نقل از فرهیختگان، تصور کنید که فردی بخواهد در شلوغی مترو کتابی را بخواند یا این تصور را که در مورد خیلی از کشورهایی با ساعات مطالعه بالا وجود دارد که مردمش در اماکن عمومی مطالعه می‌کنند، تجسم کنید. به نظر شما، آیا در آن شرایط محیطی، ترجیح فرد به خواندن یک کتاب سخت و فلسفی است یا اینکه کتاب راحت‌خوانی را برای خواندن انتخاب می‌کند. تلقی‌ای که از کتاب‌های راحت‌خوان در ایران وجود دارد عنوان «عامه‌پسند» است. اما در تمام دنیا این نوع کتاب‌ها وجود دارند و اسمش را هم عامه‌پسند نمی‌گذارند؛ کتاب‌هایی که در همه دنیا پرفروش هستند و در اماکن عمومی مثل مترو در دستان اکثر مردم می‌بینید. در دنیا این مدل کتاب‌ها انواع مختلفی دارند؛ از داستان‌های جنایی گرفته تا تخیلی. کتاب‌های دنیل استیل و امیلی برونته که بن‌مایه عاشقانه دارند همیشه جزء  پرفروش‌ها بوده‌اند. حتی فیلم‌های این کتاب‌ها با توجه به استقبال مخاطبان  ساخته شده است. در این گزارش به کتاب‌هایی پرداخته‌ایم که از سال 2009 تا 2017 جزء پرفروش‌ها و محبوب‌های دنیا در زمینه رمان و داستان هستند.

 

گسل در ستاره‌های ما (The Fault in Our Stars)

کتاب جان گرین یکی از کتاب‌های پرفروش سال 2008 است؛ کتابی که هیجان دارد و تراژیک و عاشقانه است. این کتاب جالب‌ترین و دلرباترین اثر جان گرین است. داستان این کتاب در مورد هیزل است. علی‌رغم معجزه پزشکی کوچک که چند سال است او را زنده نگاه داشته است، اما زندگی‌اش جز یک رفت و برگشت نیست. هنگامی که یک پیچ و تاپ زرق و برق‌دار به نام آگوستوس واترز به‌طور ناگهانی در گروه حمایت از کودکان سرطان ظاهر می‌شود، داستان هازل به‌طور کامل بازنویسی می‌شود.

 

واگرا (Divergent)

نویسنده این کتاب ورونیکا روچر است. روچر در این کتاب زندگی بئاتریس را روایت می‌کند. بئاتریس، تصمیم می‌گیرد با خانواده‌اش بماند. این کتاب روایتگر آن است که او واقعا چه کسی است. او نمی‌تواند هر دو (هم خانواده و هم خودش) را داشته باشد. بنابراین انتخابی می‌کند که همه را شگفت زده می‌کند؛ از جمله خودش را.

 

تخت شیشه (Throne of Glass)

سارا. جی. مس در کتابش دوباره به یک داستان عاشقانه و جنایی پرداخته است. پس از خدمت یک سال کار سخت در معادن نمک اندو ویر قاتل 18 ساله می‌خواهد آزاد شود اما شاهزاده دورین، آزادی‌اش را منوط به انجام کاری خاص کرده است: او باید به‌عنوان قهرمان خود در رقابت برای یافتن یک قاتل سلطنتی جدید عمل کند.

 

من پیش از تو (Me Before You)

جوجو مویز نویسنده انگلیسی‌ است که توانسته چندین بار جایزه عاشقانه جهانی را به خاطر کتاب‌هایش به دست آورد. لوییزا کلارک ۲۶ ساله با خانواده‌اش زندگی می‌کند. او جاه‌طلب نیست و صلاحیت‌های کمی دارد و مدام از خواهر کوچک‌ترش، ترینا، کم می‌آورد. لوییزا که در تامین معاش به خانواده‌اش کمک می‌کند، شغلش را در یک کافه محلی از دست می‌دهد. اما بعد از چندین ماه تلاش بی‌نتیجه، بالاخره یک موقعیت استخدامی خاص گیر می‌آورد.

 

ماجرای گرسنگی (Mockingjay)

نویسنده ماجرای گرسنگی سوزان کالین است. نویسنده‌ای که رمان‌های زیادی نوشته است. این کتاب در مورد دختر آتش است. کسی که از آتش زنده ماند؛ با اینکه خانه‌اش سوخت و نابود شد. در این کتاب شورشیان و رهبران جدید وجود دارند؛ یک انقلاب در حال ظهور است.

 

اتاق(Room)

اما دانوگ داستانش را بر مبنای عشق یک مادر به پسرش بنا گذاشته است. اتاق جشن مقاومت است. این کتاب دارای داستانی قدرتمند از یک مادر و پسر است که عشق به آنها اجازه می‌دهد زنده ماندن را غیر‌ممکن کنند.
سیندر(Cinder)

ماریسا میر داستان زندگی سیندر 16 ساله را روایت کرده است. او براساس قضاوت بسیاری از جامعه یک اشتباه تکنولوژیک است. در حالی که او را به‌عنوان بهترین مکانیک در نیو‌ پکن معرفی می‌کنند. این شهرت باعث می‌شود شاهزاده کای او را به غرفه بازار هفتگی خود ببرد.
انتخاب (The Selection)

کاس در این کتاب به انتخاب و شانس ازدواج می‌پردازد. برای 35 دختر، انتخاب شدن، شانس زندگی است. این فرصت برای فرار از زندگی‌ای است که برای آنها از زمان تولد بنا گذاشته شده است. آنان برای اینکه در دنیای لباس‌های پر‌زرق و برق و جواهرات بی‌ارزش قرار گیرند، باید برای زندگی در کاخ و به دست آوردن قلب شاهزاده ماکسون رقابت کنند.

 

دختر از دست رفته (Gone Girl)

گلین فلین در کتاب جدیدش به سالگرد یک عروسی می‌پردازد. یک صبح گرم تابستان در شمال میسوری، پنجمین سالگرد عروسی امی دان است. اما همزمان با این عروسی قتلی به وقوع می‌پیوندد و همه برای پیدا کردن قاتل تلاش می‌کنند.

 

ساعت مچی(Clockwork Angel)

کاساندرا کلر کتاب‌هایش بیشتر در حوزه تخیل است. سال 1878 است؛ تسا گری در جست‌وجوی برادر گمشده خود به جهان تاریکی فوق‌العاده تاریک لندن فرود می‌آید. او به‌زودی متوجه می‌شود تنها متحدانش، با او دشمن هستند، از جمله جیم و ویل پسران مرموزش.
آماده پخش اول (Ready Player One)

ارنست کلاین نویسنده‌ای که دوست دارد همیشه از آینده بنویسد. او این بار از سال 2044 شروع کرده است. واقعیت یک مکان زشت است. تنها زمانی که وید نوجوان واقعا احساس می‌کند زنده است؛ زمانی که او به اتوپیای مجازی شناخته شده، می‌پردازد و زندگی‌اش را صرف مطالعه پازل‌های پنهان در محدوده دیجیتال این جهان می‌کند.

 

مردی به نام اوه (En man som heter Ove)

تجربه‌ای منحصر به‌فرد و اثری به یادماندنی از نویسنده و وبلاگ‌نویس جوان سوئدی؛ فردریک بکمن که در سال 2013 افتخار موفق‌ترین نویسنده سوئدی را از آن خود کرد. او در این رمان به ساده‌ترین و در عین حال شیواترین شکل ممکن، مرزهای کمدی و تراژدی را به هم نزدیک کرده است. ترجمه و انتشار مردی به نام اوه در ایران نیز تبدیل به یکی از موفق‌ترین تجربه‌های تازه در بازار کتاب شده است و ایرانیان نیز استقبال بسیاری نسبت به خرید و خواندن آن از خود نشان داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا