منیژه آرمین دبیرعلمی دهمین جشنواره داستان انقلاب شد

فاضل نظری طی حکمی منیژه آرمین داستان نویس باسابقه انقلاب را به عنوان دبیر علمی دهمین جشنواره داستان انقلاب منصوب کرد.

به گزارش هفت راه، معاون هنری حوزه هنری طی حکمی منیژه آرمین داستان نویس باسابقه انقلاب را به عنوان دبیر علمی دهمین جشنواره داستان انقلاب منصوب کرد. در متن حکم منیژه آرمین آمده است:

«نظر به شایستگی های ممتاز ادبی و تجربه های ارزشمند هنری و فرهنگی سرکار عالی، به موجب این حکم به عنوان دبیر علمی دهمین جشنواره داستان انقلاب منصوب می شوید.

انقلاب اسلامی ایران تنها یک اتفاق اجتماعی و یک پدیده سیاسی یا تاریخی نیست. این حماسه عظیم، شجره طیبه ای است که به فضل خدای متعال و به برکت ایثار و جان فشانی شهیدان و در سایه رشادت و پایمردی دلیرمردان این سرزمین خلق و حفظ شده است. دستاوردی باشکوه که با خود موجی از آرمان های بلند و ارزش های معنوی را به همراه داشته و دارد. آرمان هایی که هنرمندان این سرزمین با اعتقاد به آن ها به روایت و آینه داری آن پرداخته اند.

در این میان بسیاری از آفاق ادبیات داستانی امروز هم سرشار از جلوه های همان آرمانخواهی و حق طلبی اس؛ آثار ارزشمندی که به نوعی تبیین هنری گفتمان انقلاب اسلامی کوشیده اند. جشنواره داستان انقلاب با نگاه خلاق نویسندگان متعهد، روایتی باورمندانه از دیروز تا فردای ملتی است که پرچم استقلال و آزادی خود را علی رغم دسیسه های پیدا و پنهان دشمنان بر بام دنیا برافراشته است. ان شاء الله این جشنواره که با اهدای جایزه مرحوم امیرحسین فردی همراه است، در دهمین منزل نیز با داوری دقیق مبتنی بر اهداف و سیاست های تعیین شده، بتواند در عرصه ادبیات انقلاب گامی موثر بردارد.»

گفتنی است منیژه آرمین متولد سال 1324 در تهران و داستان‌نویس و روان‌شناس ایرانی است که به پیکره‌سازی و سفال‌گری نیز اشتغال دارد. او کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی از دانشگاه تربیت معلم، کارشناس روانشناسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، کارشناس رشته مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. کتاب های «کیمیاگران نقش»، «ای کاش گل سرخ نبود»، «بوی خاک»، «شب و قلندر»، «شباویز»، «سرود اروند رود» و «سال 16» از مجموعه تالیفات این نویسنده است.

دهمین جشنواره داستان انقلاب همزمان با هفته هنر انقلاب فروردین 97 در حوزه‌هنری برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا