اجرای ممیزی یک فیلم با «مشورت» رئیس دانشکده صداوسیما

کارگردان فیلم «پارادایس» گفته هرچند تغییرات اعمال شده بر این فیلم برای دریافت مجوز نمایش زیاد بوده، اما از رفع توقیف آن خوشحال است. او همچنین برای اولین بار خبر داده که اصلاحیه‌ها را با «مشورت» شهاب اسفندیاری رئیس دانشکده صداوسیما اجرا کرده و فیلمش دوباره تدوین و صداگذاری شده است.

علی عطشانی به خبرگزاری مهر گفته که این فیلم قرار است بعد از دهه اول محرم اکران شود و درباره رفع توقیف آن توضیح داده است: «تغییراتی که در فیلم رخ داده زیاد است، اما از اینکه فرصت نمایش فیلمم به وجود آمد، خوشحالم. همچنین از این فرصت استفاده می کنم و از آقای شهاب اسفندیاری تشکر می کنم که با مشورت وی تعامل دو طرفه ای ایجاد شد و فیلم آماده نمایش شد.»

این کارگردان در توضیح شیوه تغییر دادن فیلم خود گفته است: «برخلاف آنچه که بسیاری از افراد از بیرون فکر می کنند، شورای پروانه نمایش برای این فیلم تعامل کاملی با من داشت و وقتی یک لیست اصلاحیه به من دادند با مشورت آقای شهاب اسفندیاری راه حل های مناسبی برای این اصلاحیه ها پیدا کردیم. دوستان در شورای پروانه نمایش معتقد بودند که برخی از نکات باید در فیلم تغییر کند و همین مساله سبب شد تا برخی از سکانس ها با صداگذاری مجدد تغییر کند.»

این نخستین بار است که سازنده یک فیلم اعلام می‌کند برای ممیزی فیلمش با یک چهره مورد قبول مسئولان سینمایی مشورت می‌کند. اسفندیاری که سابقه فعالیت به عنوان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی در دولت یازدهم را دارد، به تازگی به عنوان رئیس دانشکده صداوسیما منصوب شده است. او سال گذشته به عنوان مدافع فیلم «فروشنده» به برنامه «هفت» رفت و با مسعود فراستی و بهروز افخمی مناظره کرد.

البته عطشانی معتقد است فیلم از نظر محتوا و خط داستانی هیچ تغییری نکرده است: «تنها نکاتی که ممکن بود باعث سوءبرداشت شود، برطرف شد و مطمئن هستم که فیلم برای مخاطب جذابیت کافی را دارد زیرا نمونه های تقریبا مشابهی که با این موضوع ساخته شده معمولا مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. البته فضای به تصویر کشیده در این فیلم کاملا متفاوت و جدید است و داستان در ایران و آلمان اتفاق می افتد. همچنین کمدی و نوع شوخی هایی که در این فیلم است می تواند برای مخاطب جذاب باشد.»

داستان «پارادایس» درباره سفر یک روحانی به خارج از کشور است که در آن با موقعیت‌های طنزآمیزی مواجه می‌شود. جواد عزتی، مهران رجبی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری و بیتا عطشانی از بازیگران این فیلم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا