ساخت یک مستند جدید با موضوع فتنه ۸۸

مهدی نقویان از ساخت مستند جدید خود با نام «خوشه‌های خشم» خبر داد. این مستند با موضوع فتنه سال ۱۳۸۸ بوده و با رویکرد جدیدی به ماجرا می‌پردازد.

به گزارش هفت راه، مهدی نقویان کارگردان مستند «در برابر طوفان» در گفت‌وگو با تسنیم درباره مستند جدید خود، «خوشه های خشم» گفت: این مستند 10 قسمتی، روایتی دیگر از حوادث سال 88 و اتفاقات انتخابات دهم است. ماجرای مستند از بستر اجتماعی – سیاسی روایت شده و اغتشاشات سال 88 را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مستند، داستان را  از اتفاقات نیمه دوم سال 87 که به نوعی مربوط به انتخابات می‌شود شروع می‌کنیم. برای مثال استیضاح وزیر کشور و بحران ایجاد شده ناشی از آن در فاصله چند ماه مانده به انتخابات را به تصویر می‌کشیم. هم چنین حضور یکی از اصحاب فتنه در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات که منجر به جنجال و حواشی زیادی می‌شود را نمایش خواهیم داد. در «خوشه های خشم» قصد روایت تاریخ را داریم و بنابراین هیچ گونه تحلیل شخصی نخواهیم داشت. امیدوارم این کار نیز همانند مستند «در برابر طوفان» مورد استقبال قرار گیرد.

نقویان به جنبه‌ای دیگر از این مستند اشاره کرد و گفت: در ساخت این مستند، برخلاف دیگر مستندهایی که تاکنون ساخته شده است، مشغول جمع آوری آرشیو‌های تصاویر شخصی از جاهای مختلف و به ویژه مردم هستیم تا مستند بتواند به کمک این تصاویر، پاسخ بسیاری از سوالات مردم را بدهد. هم چنین بنا داشتیم تا در هر قسمت، یک یا دو مصاحبه از اشخاص محوری بگیریم اما نمی‌دانم که این موضوع تاچه حدی انجام شدنی باشد. بنابراین تاکنون روایت های آرشیوی را جمع آوری کردیم و در ادامه به سراغ مصاحبه و یا جستجوهای گسترده تر نیز خواهیم رفت. در نهایت قصد داریم تا کار متفاوتی در این موضوع بسازیم.

او درباره روند تولید این مستند گفت: اکنون نگارش اولیه 6 قسمت از 10 کار انجام شده است و مشغول پیش تولید و جمع‌آوری آرشیوها هستیم. این مستند در 10 قسمت آماده شده و به احتمال زیاد در ایام 9 دی از صدا و سیما پخش خواهد شد.

این مستند به تهیه‌کنندگی مرکز بسیج صداوسیما ساخته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا