تقاضای نولان از اسپیلبرگ برای تماشای فیلم‌های اصلی «نجات سرباز رایان»

کریستوفر نولان کارگردان سرشناس بریتانیایی در مورد زبان فیلمش صحبت کرده است.

به گزارش هفت راه، در افتتاحیه فیلم «دانکرک» کریستوفر نولان، این کارگردان بریتانیایی با سؤالی در رابطه با ریتینگ فیلمش مواجه شد و این که چرا یک فیلم جنگی را با ریتینگ PG-13 ساخته در حالی که معمولاً این گونه فیلم‌ها به‌خاطر صحنه‌های خشونت‌باری که دارند، R حساب می‌شوند.

کارگردان «شوالیه تاریکی» در پاسخ به این سؤال گفت که ریتینگ برایش اهمیتی نداشته بلکه بیشتر از آن نوع کشمکشی بوده که می‌خواسته در فیلم به نمایش بگذارد. او می‌گوید قبل از ساخت «دانکرک» از استیون اسپیلبرگ اجازه گرفته تا فیلم‌های اصلی «نجات سرباز رایان» را ببیند. چیزی که آن فیلم را با ساخته نولان متمایز می‌کند به‌بیان خود کارگردان، زبان فیلم است. “زبان ساخته اسپیلبرگ، ترس است که باعث می‌شود گاهی چشمانمان را از پرده نمایش بدزدیم و ترجیح دهیم این‌همه خشونت را نبینیم”. اما کارگردان «تلقین» می‌گوید زبان «دانکرک»، تعلیق است تا نگذارد مخاطب لحظه‌ای چشمان خودش را ببندد، همین موضوع به‌صورت طبیعی فیلم را جایی برده که خون و خشونت زیادی در آن نباشد. کریستوفر نولان همین طور تعلیق را سینمایی‌ترین نگرش ساخت فیلم می‌داند که باعث لذت خودش می‌شود.

«دانکرک» جدیدترین ساخته کریستوفر نولان در سه هفته توانسته بیش از 300 میلیون دلار فروش داشته باشد و نقدهای بسیار مثبتی را هم به خودش جلب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا