آقای طالبی دستمریزاد!

#هفت_راه_مخاطبان – محسن رفیعی دولت آبادی:

“یتیم خانه‌ی ایران” بی شرمانه بایکوت می‌شود. در اصفهان فقط در یک سالن کوچک با ظرفیت کم، به روی پرده رفته است و وضع در جاهای دیگر کشور هم بهتر از این نیست. و البته این اتفاقات خیلی جای تعجب ندارد وقتی سالها حرف این فیلم را از مردم پنهان کردند که نکند به گوشه‌ی شنل سفیر دولت فخیمه‌ی انگلیس بر بخورد.
فیلم “یتیم خانه‌ی ایران”را در اولین فرصت در همان تنها سالن کوچک (فرعی) اختصاص یافته به آن – سینما سپاهان – ببینید تا برای آقایان مسئول فرهنگ در این کشور ثابت شود که سلیقه این مردم با سلیقه شهروندان پاریس و لندن متفاوت است، تا انتلکت‌های داعیه دار هنر که داد آزادی بیان سر می‌دهند ولی صدای مخالف را در نطفه خفه می کنند بدانند فاشیسمی که دیگران را به آن متهم می کنند، بر پیشانی خودشان نقش بسته و هر گز نمی‌توانند با آن فریاد حق طلبانه را خاموش کنند.
در میان فیلم های مبتذل و سخیف این روز های سینمای ایران که علاوه بر محتوای بی ارزش‌شان، از حداقل استانداردهای سینمایی بی‌بهره‌اند، فیلم “یتیم خانه‌ی ایران” اثر ابوالقاسم طالبی، آن قدر ما را در این اوضاع سینمای کشور شگفت زده خواهد کرد که بتوانیم برای تبلیغ اش چشممان را بر روی ضعف های ساختاریش ببندیم.
برچسب ” مخاطب عام” و ” نگاه ایدئولوژیک به هنر” را به جان می خرم و نقدهای فرمال و سینمایی وارد بر این فیلم را با احترام کنار می گذارم و می گویم: آقای ابوالقاسم طالبی با وجود همه فشار ها باز هم در این روزها برای ما و فرزندانمان فیلم بساز که هنوز مردم این سرزمین با جان و دل به استقبال فیلم های تو در سینما خواهند آمد.
آقای طالبی دستمریزاد!

🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕

مخاطبان عزیز می‌توانند یادداشتهای کوتاه و تلگرامی خود را پیرامون موضوعات فرهنگی و هنری برای درج در کانال و سایت هفت راه به شناسه @chanel_adm در تلگرام ارسال فرمایید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا