پوستر جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد

نشست رسانه‌ای سی و دومين جشنواره موسيقی فجر با حضور حميدرضا نوربخش رئيس جشنواره و مهدی وجداني مدير روابط عمومی جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، نوربخش پس از تبریک ایام ولادت پیامبر (ص) و شب یلدا گفت: امسال برترین رسانه‌ای که جشنواره موسیقی فجر را پوشش دهد، معرفی و تجلیل خواهد شد.

رئیس جشنواره موسیقی فجر با اشاره به تلاش برای برگزاری هرچه بهتر این جشنوار اظهار داشت: برای سهولت در برگزاری این جشنواره امسال مجموعه آزادی هم به مکان‌های اجرا اضافه شده است.

پوستر سی و دومين جشنواره موسيقی فجر

وی با تاکید بر اهمیت موسیقی نواحی در کشور گفت: در این دوره نگاه و توجه ویژه‌ای به موسیقی نواحی خواهیم داشت. به طوری که بیش از ده اجرا در حوزه موسیقی نواحی برگزار خواهد شد.

نوربخش با اشاره به داوری آثار جشنواره گفت: امسال تعداد داوران را به نصف تقلیل دادیم. تعداد داوران در بخش‌های مختلف بین 5 تا 9 نفر خواهد بود. نکته مهم اینکه داورانی امسال آثار را بررسی می‌کنند که خودشان هیچ اثری را در جشنواره نخواهند داشت.

رئیس جشنواره موسیقی فجر با اشاره به بخش موسیقایی «نسلی دیگر» در جشنواره دوره‌های گذشته بیان کرد: بخش «نسلی دیگر» امسال به صورت مستقل با عنوان جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار شد.

برای فروش بلیط امسال هم مثل سال گذشته با همه سایت‌های فعال فروش مکاتبه کردیم . سایت‌ها پیش پرداختی به جشنواره می‌دهند. همچنین درباره امکانات جانبی که سایت می‌توانند به جشنواره بیاورد، مشغول رایزنی هستیم و ان‌شا‌ءالله به نتیجه می‌رسیم.

نوربخش در ادامه با تاکید بر برگزاری اجراهای جشنواره موسیقی فجر در مکان‌های مختلف گفت: بخش موسیقی پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران،‌ بخش موسیقی ارکسترال، بخش بین الملل و بخش موسیقی ایرانی در تالار وحدت ، بخش موسیقی بانوان و بخش‌هایی از موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی در مجموعه نیاوران، موسیقی نواحی و تلفیقی در مجموعه آزادی و ارسباران و بخشی از موسیقی ارکسترال و بین الملل در برج میلاد اجرا خواهند داشت.

وی با اشاره به اهمیت بخش پژوهشی در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: امسال این بخش با 5 موضوع «بررسی موسیقی آکادمیک»،‌ «آموزش آکادمیک در دانشگاه ها»، «تلفیق موسیقی مدرنیته و موسیقی معاصر»، «پژوهش‌های موسیقی» و «طبقه‌بندی نوآوری در موسیقی ایران» برگزار می‌شود.

نوربخش افزود: در بخش موسیقی ایرانی تیم تعریف کردیم. بازخوانی موسیقی سه دهه اخیر که در بخش‌های جدا موسیقی نزدیک به چهاردهه گذشته، بازنگری و بازسازی و بازخوانی خواهد شد. بخشی از آن موسیقی انقلاب و موسیقی چاوش است. سعی کردیم از صاحبان حقوق و صاحبان اثرها استفاده کنیم . ارکستر ملی ما در ساختار جدید در جشنواره سی و دوم به نوعی رسمیت خود را شروع می‌کند . برای افتتاح این بخش اثر جاودانه «نیلوفرانه و شور عشق» افتخاری اجرا می‌شود. همچنین ارکستر سمفونیک با اثری از احمد پژمان و با اجرای مشترک ارکستر سمفونیک ایتالیا آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس جشنواره موسیقی فجر درباره رقم در نظر گرفته شده جایزه باربد گفت: مثل سال گذشته و در مجموع 250 میلیون تومان برای جایزه باربد در نطر گرفته شده است.

نوربخش درباره قیمت بلیت‌های جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: سطح قیمت بلیط‌ها در جشنواره سی ام و سی و یکم اصلا تغییری نکرد. امسال هم تقریبا همان مقدار است و فکر نمی کنم افزایش پیدا کند. کمتر از این مقدار هم امکان‌پذیر نیست.

وی درباره چرایی حذف بخش «نسلی دیگر» در این دوره گفت: این بخش امسال به صورت مستقل با عنوان «جشنواره موسیقی کلاسیک» برگزار شد. همچنین بخش رقابتی از جشنواره حذف می‌شود و به همان جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی انتقال داده می‌شود. چون رقابتی وجود ندارد، فراخوان نیز وجود ندارد و تمام گروه‌های فعال موسیقی دعوت می‌شوند.

نوربخش در ادامه بیان کرد: در مورد قراردادها به هیچ عنوان تبعیضی قایل نشدیم. به دلیل مشکلات و تنگناهای دولت بودجه جشنواره در دو سال گذشته تغییری نکرده. بنابراین برای برگزاری جشنواره روی بحث گیشه حساب می‌کنیم. گروه هایی که در سالن های بزرگ تر هستند و بلیط بیشتری فروختند، دستمزد بیشتری گرفتند .

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم شرکت برخی پاپ‌خوان‌ها در جشنواره گفت: امسال ده درخواست مازاد در پاپ داریم . در بخش بین‌الملل از هنرمند شاخص کشورهای مختلف مثل دولتمند خائف از تاجیکستان، هنرمند گیتاریست «دل مور او» از اسپانیا و … دعوت کرده‌ایم.

گفتنی است؛ در این مراسم از پوستر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد. طراح این پوستر سمانه ذبیح‌منش بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا