تحریم جشنواره موسيقي فجر توسط برخی از اهالی موسیقی

جشنواره ی موسیقی فجر امسال در حالی در آستانه ی برگزاری است که به نظر می رسد برخی از اهالی موسیقی قصد تحریم کردن آن را دارند.

علاوه بر “علی قمصری” که پیشتر اعلام کرده بود در این جشنواره شرکت نخواهد کرد “کیوان ساکت” نیز به منتقدان و معترضان به نحوه ی اجرای این جشنواره پیوست و اعلام کرد: اگر دوباره عملکرد امسال جشنواره مثل سال گذشته باشد من در آن شرکت نخواهم کرد و می دانم خیلی دیگر از هنرمندان هم شرکت نخواهند کرد.

وی معتقد است که جشنواره ی سال ۹۴ فقط برای معرفی و حمایت مالی از دو خانواده هنری بوده است.

این نوازنده ی تار همچنین از عملکرد خانه ی موسیقی و نحوه ی رای گیری در کانون نوازندگان ایرانی ناراضي است و در این مورد گفته است که مدیریت ها در ایران مثل سلطنت موروثی است و به هیچ وجه بر اساس شایستگی ها انجام نمی شود.

وی در اعتراض به نحوه ی رای گیری در خانه ی موسیقی افزود: کانون نوازندگان سازهای ایرانی که من عضو آن هستم، حدود نزدیک به ۵۰۰۰ عضو دارد اما در رای گیری هیچوقت بیشتر از حدود ۱۷۰ یا ۲۰۰ نفر شرکت نمی کنند.

وي معتقد است که این حضور کمرنگ به دلیل آن است که تمام اعضا نا امیدند از این که یک رای گیری عادلانه صورت گیرد.

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی جزییاتی را از نحوه ی برگزاری جشنواره ی موسيقي فجر امسال بیان داشت .

وي درباره ی تمهیداتی که برای امسال اندیشیده شده است گفت: من در موضوع رسانه‌ای معتقد به کار جمعی هستم. ما در سال گذشته برای کارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی جشنواره از اهالی چندین رسانه برای کار دعوت کردیم و از همه رسانه‌ها خواستیم در این موضوع مشارکت داشته باشند. در واقع رسانه‌ها صاحب کار هستند زیرا با ما دغدغه‌های مشترک دارند و بازوی توانمند اطلاع‌رسانی هستند.

وی ضمن بیان اینکه تا با هنرمندان قراردادی در خصوص جشنواره بسته نشود، نام کسی را اعلام نمی‌کند، اظهار نمود: اما ما در بخش بین‌الملل تلاش کردیم، هنرمندان شاخصی را با تاکید بر محوریت ایران فرهنگی به این رویداد دعوت کنیم.
وی ضمن اشاره به لغو دو کنسرت در سال پیش گفت: سعی می‌کنیم تا جایی که به ما مربوط می‌شود، امسال این اتفاق‌ها رخ ندهد.

رییس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در خصوص نحوه ی بلیط فروشی اعلام کرد: سایت مشخصی را در نظر نداریم و با تمام سایت‌ها مکاتبه کردیم، آنهایی که درخواست‌هایشان با شرایط ما مطابق باشد، استفاده می‌کنیم.

منبع: موسیقی پارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا