شبکه «جم» این بار به سراغ اهالی موسیقی رفت

به گزارش هفت راه، پس از جذب تعدادی از بازیگران که البته برخی از آنها از پیوستن به شبکه”جم” اظهار نارضایتی کرده‌اند، حالا نوبت به موزیسین‌ها رسیده است و “جم” قصد دارد از آنها هم چهره‌هایی از اینجا رانده و از آنجا مانده بسازد و با تبلیغ‌های خوشرنگ و لعاب نشان دهد که امکانات کار و پیشرفت برای این افراد در شبکه‌های مختلف گروه جم فراهم است.

یکی از خوانندگان جوان که چند سالی است به ایران برگشته و با اخذ مجوزهای لازم تیتراژ چند برنامه تلویزیونی را هم خوانده است و فعالیت رسمی خود را در عرصه موسیقی در کشور ادامه می‌دهد، تجربه رفتن به خارج از ایران را برای کار در عرصه موسیقی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتش می‌داند.

او به جام‌جم می‌گوید: هر چند در ایران موسیقی با اما و اگرهای زیادی روبه‌روست، اما با همه سختی‌ها باید ماند و همین جا زمینه کار حرفه‌ای را فراهم کرد، آن طرف هیچ خبری نیست و هیچ کس برای جوان ایرانی فرش قرمز پهن نکرده است.

این خواننده که دوست ندارد، نامش در این گزارش ذکر شود، بیان می‌کند: اگر اینجا با مشکل گرفتن مجوز از ارشاد و پیدا کردن اسپانسر روبه‌روییم، آن طرف با هزار و یک مشکل دیگر روبه‌رو هستیم. اگر کسی بتواند نگاه عاقلانه به شرایط داشته باشد، می‌بیند هر قدر دامنه فعالیت موسیقی پاپ در ایران آزادانه‌تر شده، موسیقی پاپ آن طرف بیشتر شکست خورده، بنابراین رفتن از اساس اشتباه است.

او تاکید می‌کند: تمام جذابیت‌هایی که کار کردن موسیقی در خارج از ایران دارد، سرابی بیش نیست. وقتی آدم وارد کار می‌شود می‌بیند هیچ چیز در میان نیست، اغلب در موسیقی جا مانده‌اند و چون دستشان خالی است، می‌خواهند عقب‌ماندگی‌هایشان را با جوان‌های ایرانی پر کنند. زیاد هم دیده ایم که ترانه، تنظیم و حتی برخی آهنگ‌های خواننده‌های معروف آن سوی آب را جوانان ایرانی همین جا می‌سازند و برایشان می‌فرستند، یعنی موسیقی آن طرف کاملا تعطیل شده است.

هر چند این خواننده تجربه همکاری با جم را نداشته، اما اظهار می‌کند: همه مثل هم هستند و هیچ تفاوتی ندارند. مگر جم با بازیگرانی که جذب کرده چه کرده است؟ آیا اثر خوب و تاثیرگذاری خلق کرده است؟ مسلما نه. حتی شنیده‌ام که برخی اطرافیانم این فیلم‌ها را مسخره می‌کنند و بازی‌های گذشته برخی از این بازیگران را یادآوری می‌کنند و می‌گویند حیف فلانی که رفت و حالا این نقش‌ها را بازی می‌کند.

او در پایان سخنانش می‌گوید: به همه جوانان می‌گویم فریب این حرف‌ها را نخورید. اگر اینجا نتوانید موفق شوید، محال است آن طرف بتوانید. هر چه هست همین جاست، بمانید و برای آنچه می‌خواهید، تلاش کنید. اینجا کسی درصدد سوء استفاده و سیاسی کردن چهره شما نیست، اینجا با همه چارچوب‌ها و قوانین دست و پا گیر، از آن طرف آزادتر هستید و لااقل اختیار کار دست خودتان است.

منبع: جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا