نسخه سینمایی «دیرین دیرین» هم تولید می‌شود

به گزارش هفت راه، محمد ابوالحسنی از جمله تهیه کنندگانی است که در ژانر انیمیشن فعالیت جدی داشته و آن هم نوعی از انیمیشن که بتواند رگه های انتقادی خود را داشته باشد.

ابوالحسنی که سه سال قبل انیمیشن «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی روی پرده داشت، بیشتر از یک سال است که درگیر تولید مجموعه انیمیشن «دیرین دیرین» شده است. انیمیشن های «دیرین دیرین» به صورت کوتاه و با نگاه انتقادی به اتفاقات خاص سیاسی-اجتماعی به کارگردانی علی درخشی تولید می شوند و البته که توانسته اند خیلی خوب مورد توجه مخاطبان قرار گیرند.

ابوالحسنی درباره اینکه آیا ارتباط برقرار کردن مخاطبان با این انیمیشن موجب آن نشده است که به فکر تولید نسخه سینمایی آن بیفتد گفت: از روز اولی که به طراحی «دیرین دیرین» فکر کردیم این برنامه را داشتیم بعد از آن که حداقل 1000 انیمیشن از این مجموعه تولید شد برای تولید نسخه سینمایی آن هم برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: تا اینجا و از ابتدای سال 94 تاکنون بیشتر از 700 عنوان از این انیمیشن تولید شده و البته پخش شده است. امیدوارم با همین کیفیت به تعداد 1000 انیمیشن برسیم و پس از آن بر روی طراحی تولید نسخه سینمایی کار کنیم.

هزینه های تولید انیمیشن در ایران بالاست

ابوالحسنی پیرامون مشکل اصلی تولید انیمیشن سینمایی در ایران اظهار داشت: در زمان تولید انیمیشن «تهران 1500» هم بازخورد مثبتی از مخاطبان گرفتیم و البته جزو فیلمهای پرفروش سال بودیم اما مسأله اینجاست هزینه های تولید انیمیشن در ایران آن قدر بالاست که هرچقدر هم که اقبال عمومی پشت تان باشد باز هم درصد سودآوری اندک است.

این تهیه کننده ادامه داد: این مسأله خود ناشی از آن است که صنعت انیمیشن سازی در ایران وجود ندارد و هرچه هست رگه هایی از کارهای خصوصی و مستقل و برآمده از دغدغه های شخصی است. از آن طرف باید تولید انیمیشن سینمایی را در جهتی انجام داد که بشود فیلم را در کشورهای دیگر هم اکران کرد تا سودآوری کاملی صورت گیرد.

باید سوژه ای پیدا کنیم که هر سرگرم کننده باشد و هم فرهنگ ساز

محمد ابوالحسنی درباره اینکه چقدر فکر می کند تولید انیمیشن سینمایی «دیرین دیرین» محقق شود گفت: برای نسخه سینمایی «دیرین دیرین» باید سوژه بکر و دست نخورده ای را پیدا کنیم که هم سرگرم کننده باشد و هم نگاه اجتماعی-سیاسی خود برای فرهنگ سازی را داشته باشد. یعنی انیمیشنی بسازیم که بتواند طیف مختلف مخاطبان را به خود جلب کند.

اینکه آیا می توان برای تولید چنین انیمیشنی بازار خارجی هم پیدا کرد یا نه پرسش بعدی از این تهیه کننده بود و او نیز در پاسخ به آن گفت: «دیرین دیرین» انیمیشنی است که در ایران شناخته شده است چون گستره توزیع آن تا حالا ایران بوده است. اگر بخواهیم برای نسخه سینمایی آن بازار خارجی پیدا کنیم احتمالا ابتدا باید شرایط معرفی آن در نسخه های دوبله شده در کشورهای دیگر را فراهم کنیم و سپس به فکر تولید محصول بین المللی بیفتیم.

منبع: نسیم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا