مسافريني كه قصد تماشاي يك فيلم افسرده و یاس‌آور را دارند، در اين ايستگاه پياده شوند!

مجله فرهنگی «هفت راه»- مهدی خانعلی زاده: شهرداری تهران به دلیل گستردگی فعالیت‌ها و گردش مالی هنگفتی که در ساختار اداری خود دارد، به یکی از مجموعه‌های بسیار تاثیرگذار در حوزه مسائل فرهنگی تبدیل شده و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که به عنوان یکی از معاونت‌های این نهاد حکومتی فعالیت می‌کند، در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین نهادهای فرهنگی تبدیل شده است.

با این حال و با وجود امکانات گسترده‌ای نظیر شبکه مساجد، فرهنگسراهای متعدد در تمامی نقاط شهر، دارا بودن بودجه بسیار بالا، استفاده از ظرفیت بسیار غنی مترو و برخورداری از اعتماد شهروندان برای سپردن فرزندان خود به این سازمان فرهنگی، متاسفانه عملکرد قابل قبولی حداقل در حوزه‌های تبلیغی نداشته است.

یکی از نمادهای بارز عملکرد نامناسب مجموعه شهرداری تهران در حوزه فرهنگ، نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی این مجموعه عظیم در اماکنی است که زیرمجموعه آن فعالیت می‌کنند.

تاکنون چندین بار این اتفاق رخ داده که بیلبوردهای شهری، روزنامه همشهری، تابلوهای میانه بزرگراه‌ها، دیوارهای مترو، دستگیره‌های درون واگن‌ها و بسیاری دیگر از اماکن عمومی تحت فعالیت شهرداری، در اختیار تبلیغاتی قرار گرفته که اساسا سنخیتی با محتوا و شرح وظایف این نهاد حکومتی ندارد و صرفا به عنوان یک پروژه درآمدزایی مورد استفاده قرار گرفته است. (از تبلیغ گسترده لوازم آرایش گرفته تا تبلیغ فیلم حامی فتنه «پل چوبی»)

آخرین نمونه از این دست اقدامات نیز این روز‌ها با تبلیغ گسترده یک فیلم کثیف، غیراخلاقی، هتاکانه و وقاحت‌آور در ایستگاه‌های متروی تهران کلید خورده است.

DSC_0501

«استراحت مطلق» به تنهایی رکورد تمامی فیلم‌های سیاه و مهوع این سال‌های سینمای ایران را شکسته و با بیان بدون لکنت مسائل جنسی، نمایش صریح استعمال مواد مخدر و بیان واضح و شفاف رکیک‌ترین فحش‌ها، تاج «یاس آورترین فیلم سال» را به خود اختصاص داده است.

حالا باید از مسئولین محترم سیاستگذار فرهنگی در شهرداری تهران پرسید که اگر فرزندان شما نیز با تماشای تبلیغ سرسام‌آور آن در ایستگاه‌های مترو خواستار تماشای «استراحت مطلق» شدند، آنان را در سالن سینما همراهی می‌کنید تا شاهد لخت شدن کامل یک مرد در برابر همسرش باشید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا