اتفاقات عجیبی که فقط در ایران رخ می‌دهد: مشاور سرافراز، دبیر شورای نظارت بر سرافراز شد!

مجله فرهنگی «هفت راه»- گروه تلویزیون: در یک اتفاق عجیب، مشاور رئیس صداوسیما به سمت دبیری شورای نظارت بر صداوسیما منصوب شد.

100841677265

به گزارش «هفت راه»، چندی پیش، طی یک تغییر و تحول کم‌سابقه، «محمدحسین صوفی» که پیش از این مدیریت معاونت صدای سیما را در دوران ضرغامی بر عهده داشت، به عنوان دبیر شورای نظارت بر صداوسیما انتخاب شد و جای «رمضان شجاعی کیاسری» را گرفت.

این انتصاب از این جهت کم‌سابقه به نظر می‌رسد که معمولاً دبیر شورای نظارت بر صداوسیما از میان اعضای شش نفره‌ی شورای نظرات که در واقع نمایندگان سه قوه در این شورا هستند، انتخاب می‌شد. چنانکه پیش از این نیز افرادی چون «بیژن نوباوه» و «شجاعی کیاسری» (هر دو به عنوان نمایندگان قوه‌ی مقننه) به عنوان دبیر شورای نظارت فعالیت می‌کردند. اما این بار، «محمدحسین صوفی» بدون اینکه یکی از سه قوه را نمایندگی کند، به این مسئولیت رسیده است.

اما عجیب‌تر آن است که «صوفی» که از این پس وظیفه‌ی نظارت بر «سرافراز» را بر عهده خواهد داشت، دهم دی ماه همین امسال، با حکم «محمد سرافراز» به عنوان مشاور وی منصوب شده بود!  به عبارت بهتر، بنا به تصمیم شورای نظارت بر صداوسیما، از این پس مشاور سرافراز که حکم خود را از او دریافت کرده است، وظیفه‌ی نظارت بر او را بر عهده خواهد داشت! اتفاقی که می‌تواند موجب تقلیل و تعدیل نظارت این شورا بر رسانه‌ی ملی شود.

گفتنی است صوفی پیش از این به مدت ۶ سال معاونت صدای رسانه‌ی ملی را به عهده داشت و در سابقه‌ی اجرایی و رسانه‌ای او، می‌توان به معاونت برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما، رییس مرکز موسیقی سازمان، مدیر کل سیمای استان‌ها، مدیر شبکه‌ی ۲ سیما و مدیریت در دیگر بخش‌های سازمان اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا