بحث بر سر پخش شدن یا نشدن سریال جدید مهران مدیری در صداوسیما/ساخت «اتاق عمل» متوقف شده است؟

مجله فرهنگی «هفت‌راه»-گروه تلویزیون: به نظر می‌رسد سریال «اطاق عمل» ساخته‌ی «مهران مدیری» نخستین چالش مدیران تازه‌ی صداوسیما خواهد بود.

34567

به گزارش «هفت‌راه»، ماجرا از حدود ده ماه قبل آغاز شد. جایی که «مهران مدیری» طی یک غافلگیری بزرگ، در برنامه‌ تحویل سال نوروز 93 شبکه‌ی سه با مجری‌گری حضور «احسان علیخانی» حاضر شد و از بازگشتش به سیما پس از پنج سال و ساخت یک مجموعه‌ی طنز تلویزیونی جدید در نیمه‌ی نخست سال 93 خبر داد.

با این وجود، نیمه‌ی نخست سال 93 گذشت و از سریال «مدیری» خبری نشد. تا اینکه در 12 ام مهر ماه سال 93، بالاخره سریال جدید او با نام «اطاق عمل» با بازی مهران غفوریان در لوکیشنی در منطقه فرمانیه مقابل دوربین رفت و همان جا اعلام شد که این سریال 90 قسمتی، در در دی ماه و بعد از اتمام ماه‌ صفر، روی انتن شبکه‌ی تهران خواهد رفت.

به زودی، لیست کامل بازیگران این سریال پربازیگر نیز رسانه‌ای شد. سیامک انصاری، جواد رضویان، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، فلامک جنیدی، سحر زکریا، نصرالله رادش، نادرسلیمانی، ماندانا سوری، یوسف صیادی، الیکا عبدالرزاقی، مهران غفوریان، رضا فیض نوروزی، نیما فلاح، هادی کاظمی، عارف لرستانی، رضا نیکخواه، رامین ناصر نصیر، آرش نوذری، سحر ولد بیگی، محمدرضا هدایتی، فاطمه هاشمی، ساعد هدایتی، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، لیلا ایرانی، بهناز توسلی، سام نوری، شهروز فرهادیه، شادان شهیدی، گلناز عباسی، علی اوجی، سوزان عزیزی، تینا اسدی، فرزانه تفرشی و خود مهران مدیری، از جمله بازیگران این سریال معرفی شدند. همچنین اعلام شد که مهدی ژوله، خشایار الوند الهه زارع نژاد و…  تیم نویسندگی این سریال را تشکیل می‌دهند که این گروه زیر نظر مهران مدیری کارگردان این مجموعه به عنوان سرپرست نویسندگان، فعالیت می‌کنند.

بدین ترتیب ساخت «اطاق عمل» که ظاهراً به مشکلات حوزه‌ی بهداشت و درمان و بحث‌های پزشکی می‌پردازد و داستان آن در یک بیمارستان رخ می‌دهد، در سکوت خبری پیش رفت. اما این روزها به نظر می‌رسد که این سریال دچار حاشیه‌هایی شده و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر توقف تولید سریال به گوش می‌رسد.

شنیده‌های خبرنگار هفت راه حاکی از آن است که مضمون تند و تیز سریال «اطاق عمل» و انتقادات آن از عملکرد برخی پزشکان که از قضا با داغ شدن مبحث زیرمیزی گرفتن پزشکان و منازعات رسانه‌ای وزیر بهداشت با برخی از اعضای جامعه‌ی پزشکی نیز همزمان شده، به شایعات پیرامون توقف این سریال و تردید مسئولان سیما برای پخش آن بیش از پیش دامن زده است.

از طرفی، تداوم حواشی و اعتراضات برخی از اعضای جامعه‌ی پزشکی به برنامه‌ی چند هفته‌ی پیش «ثریا» با موضوع بحث بهداشت و درمان که رویکرد انتقادی داشت، نگرانی مدیران تازه منصوب شده‌ی سیما برای پخش این سریال را دو چندان کرده است. به ویژه آنکه حافظه‌ی تاریخی سینما و تلویزیون ایران نشان می‌دهد که جامعه‌ی پزشکی کشور نسبت به انتقادات رسانه‌ای، چندان گشاده‌روی نیست که نمونه‌ی آن را می‌توان در ماجرای اکران فیلم «خانه‌ای روی آب» مشاهده کرد.

به نظر می‌رسد کلید این مشکل، در کشوی میز مردی است که به حمایت از یاغی‌ها شهرت دارد. «اصغر پورمحمدی» این روزها با یک انتخاب سخت روبه‌روست. حال باید صبر کرد و دید که تصمیم مدیران تازه‌ی سیما در قبال تازه‌ترین کار «مدیری» چه خواهد بود؟ آیا قدرت جامعه‌ی پزشکی بر اشتیاق مردم برای تماشای تازه‌ترین اثر «مدیری» روی جعبه‌ی جادویی خواهد چربید؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اینا همش واقعیات جامعه است و به نظر من باید با طنز این واقعیات به اجرا در آید و این توهین ی است از سمت جامعه ی پزشکی به مردم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا